Roscos de vi

Ja hi som. Ja ha arribat el Nadal. Tots i totes anem enfeinats preparant menús, comprant regals. Espero arribar a temps perquè inclogueu alguna d’aquestes receptes de polvorons. L’any passat vaig fer-ne per primera vegada i com ens van agradar molt i són fàcils de fer, aquest any m’he animat a fer un surtit: polvorons d’avellana, roscos de vi i polvorons de sèsam i canyella. La recepta de roscos de vi l’he treta del blog “Cuinant entre llibres”, i com diu l’Eva segur que són més sans perquè estan fets amb oli i no amb llard de porc.

Ingredients:

500 grs de farina rebostera
125 grs de sucre
200 ml d’oli d’oliva suau
125 ml de moscatell
1 cullerada de licor d’anís
2 cullerades de llavors de sèsam
1 culleradeta de canyella
ratlladura de la pell d’1 llimona
Sucre llustre

En primer lloc, us explicaré que la recepta original diu farina rebostera, i jo com estava preparant les altres receptes de polvorons em vaig liar una mica i la farina la vaig posar torrada com en les altres receptes, i m’han quedat molt bons… m’imagino com deuen ser els originals….

 

Elaboració:

  • En un bol posar la farina.
  • Fer un forat al mig i afegir l’oli. Barrejar els dos ingredients amb una cullera de fusta.
  • Incorporar la resta d’ingredients: el sucre, el moscatell, el licor d’anís, les llavors de sèsam, la canyella i la ratlladura de llimona. Barrejar bé.
  • Abocar la massa al marbre i amassar-la una mica amb les mans. Estendre-la amb el corró deixant-la en un gruix d’1 cm d’alçada.
  • Amb un tallador de galetes fer els roscos i el forat del mig fer-lo amb un motlle més petit (jo no en tinc i em vaig apanyar amb una cullereta, això sí, no van quedar perfectes).
  • Folrar la safata del forn amb paper vegetal i col·locar els roscos.
  • Coure al forn preescalfat a 185 graus durant 20-25 minuts, amb calor a dalt i a baix.
  • Una vegada cuits, treure del forn i deixar refredar sobre la reixeta. Quan estiguin tebis passar pel sucre llustre.

Bon profit!

roscos vi

  1. Laura!!! t’han quedat genials!! quina il.lusió que els hagis fet, espero que n’hagueu gaudit tant com nosaltres ;). Molt bones festes, una abraçada gran gran!!!

Responder

