Conill al minut

Sí, sí…. Conill al minut… i no em pregunteu el perquè del nom… podriem pensar que es fa express… i no és així.

Sóc de la generació que va aprendre a cuinar amb l’àvia, la mare… i, de tant en tant, per canviar de receptari agafava el llibre “Sabores”, de Victoria Serra, tot un clàssic. La mare ens el va regalar un Nadal, a tots tres germans, quan ens vàrem independitzar, recordo que ens va fer molta gràcia…SABORES8485010663

Encara ara, tot i que la meva biblioteca de llibres de cuina ha incrementat de manera considerable, el consulto i, me n’adono que hi ha receptes que han quedat una mica desfasades però n’hi ha d’altres que formen part del meu dia a dia com la recepta d’avui, “conejo al minuto”, és d’aquells plats que s’han cuinat a casa meva des de fa molts anys.

Ingredients:
1 conill tallat a trossets
3 cebes tallades a trossets ben petitons
½ got de conyac o vi ranci
½ got d’aigua
Oli, sal, farina i julivert

Elaboració:
•  Netejar bé i salar el conill
•  Enfarinar-lo i enrossir-lo en una cassola amb oli calent
•  Quan els trossos estan ben enrossits, treure i reservar
•  En el mateix oli de la cassola sofregir la ceba. Que quedi bastant cuita. Si cal afegir una mica més d’oli
•  En l’últim moment sofregir el julivert ben picat
•  Incorporar el conill i el conyac o vi ranci. Normalment jo hi poso vi ranci. Deixar que s’evapori l’alcohol a foc fort
•  Avocar una mica d’aigua i rectificar de sal
•  Abaixar el foc i deixar coure aproximadament 30 minuts. Apagar el foc i deixar reposar. Està més bo d’un dia per l’altre.

Bon profit!

IMG_0059_2

  1. Ohh aquest llibre el té la meva mare, quina gràcia ;). I què dir-te del conill… doncs que amb aquest suquet i la ceba té una pinta deliciosa, estofadet així és com més m’agrada! un petonàs!

Responder

