Salsa pesto de tomàquets secs

Aquesta és una versió diferent de salsa pesto. La podem utilitzar tant en pasta com per acompanyar carn o peix. A mi com més m’agrada és amb carn.

Ingredients:

12 meitats de tomàquets secs
125 grs d’oli d’oliva
30 grs d’avellanes torrades i pelades
25 grs de formatge parmesà
8 fulles grans d’alfàbrega
1 dent d’all
1 culleradeta de sucre

Elaboració:

• Posar a bullir aigua, quan arrenqui el bull apagar el foc i hidratar els tomàquets durant 15 minuts
• Escórrer els tomàquets i assecar-los amb paper de cuina
• Triturar tos els ingredients. Si queda molt espès podem afegir una mica més d’oli
• Conservar a la nevera

Observacions:

• Perquè l’all no ens repeteixi, el podem blanquejar: pelar i posar en un pot amb aigua, quan arrenqui el bull, escórrer i tornar a posar a bullir. Repetir aquesta operació tres vegades.

Bon profit!

Pesto tomaquet

  1. Aquest pesto fa temps que el tinc pendent, perquè clar, només tinc alfàbrega a l’estiu i després la resta de l’any el compro fet i no és lo mateix! a veure si m’hi animo que tinc tots els ingredients a casa i la recepta és ben senzilla ;). Un petó!!

Responder

