Barretes de pa

No em vaig poder estar i finalment abans de la diada de Sant Jordi em vaig comprar el llibre d’en Xavier Barriga “Pa”, ja feia temps que li donava voltes i al final me’l vaig comprar. Em falta temps per fer totes les receptes que m’agraden, així que aniré fent. De moment per començar vaig fer unes barretes….. que estaven molt bones, mireu quina pinta tenen…. doncs amb un bon tomàquet, un bon oli i un bon pernil, ni us ho explico… crec que podeu fer-vos una idea… o no ….

pa3

 

Ingredients:

 

500 grs de farina de força

10 grs de sal
300 ml d’aigua
5 grs de llevat fresc

 

 

Posem tots els ingredients a la cubeta de la panificadora i la posem en marxa, amb el programa d’amassat i llevat (1h 25 minuts).

Si no tenim panificadora amassem tots els ingredients, per últim el llevat, que l’hem d’incorporar quan ja estigui quasi amassat del tot, i deixem reposar 30 minuts tapant la massa amb un drap humit.

Passat aquest temps aboquem la massa sobre el marbre enfarinat i la dividim en 7 parts iguals, aproximadament de 120 grs, i les deixem reposar 15 minuts tapades amb un drap humit. Després donem la forma de barreta i les posem sobre la safata del forn folrada amb paper vegetal i deixem llevar 1h 30 minuts tapades amb un drap humit. Mentrestant preescalfem el forn a 230 graus i hi posem un recipient, apte per anar dins el forn, amb aigua per tal de coure el pa amb vapor. Passat el temps de llevat, les barretes hauran doblat el volum i abans de posar-les dins el forn, fem un tall al llarg amb el cúter, espolsem una mica de farina i introduïm la safata dins el forn. Baixem la temperatura a 200 graus i deixem coure 15 minuts aproximadament. Les traiem del forn i les deixem refredar sobre una reixeta.

 

Bon profit!

 

pa1

pa2