Melmelada de taronja

Aprofitant les darreres taronges del poble he fet melmelada. Aquestes taronges són petitones però molt sucoses i dolces així que les anava gastant per fer suc cada matí. Però vaig pensar que fer una melmelada podia estar bé.
melmelada taronja
Ingredients:

1 kg de taronges, ja pelades i tallades a trossets
1 llimona
400 grs de sucre
La pell d’una taronja i de mitja llimona tallada en juliana
 

 

Ens haurem d’assegurar que ni les taronges ni la llimona tinguin pinyols. En aquest cas, ni un! Pel que fa a la quantitat de sucre jo no en poso gaire, això depèn del vostre gust.
La pell de la taronja i de mitja llimona que no tinguin la pell blanca perquè amargaria  i la posem a bullir cinc minuts.
 
Mentrestant, en una cassola posem les taronges i la llimona tallades a trossets i el sucre. Batem una mica amb la batedora, no gaire, sense fer puré, i posem a coure a foc mig. Quan haguem cuit les pells les afegim i seguim coent les taronges fins que aconseguim que desaparegui el suc i veiem que té la consistència adequada. Hem de tenir en compte que quan es refredi espessirà una mica més.
 

Una vegada acabada la melmelada la posem dins els pots, que estan tebis, els tanquem i els girem cap per avall fins que estiguin freds, així aconseguirem fer el buit perquè la melmelada es conservi durant més temps… si és que dura.

 

Us haig d’explicar que la meva panificadora té la opció de fer melmelada, així que vaig pensar en estrenar aquest menú. I us confesso que va ser un desastre, va quedar molt de líquid. Així que vaig seguir el procediment tradicional: cassola a foc mig i anar remenant.
 

Bon profit!

  1. Pingback: Melmelada de taronja | Celler-Adocse

  2. Mmmm m’encanta esmorzar una torrada amb mantega i melmelada, de la que sigui!! jo de moment només n’he fet de maduixes, però de taronja l’he tastada casolana i és un autèntic vici! a veure si m’hi animo ja que encara hi sóc a temps!! un petó!

Responder

