Baklava

Fa temps que volia fer una Baklava i al final m’he decidit aprofitant que tenia un paquet de pasta filo al congelador. Es tracta d’unes postres cruixents que al mig porten fruits secs picats, tot banyat amb un almívar. És ideal acompanyada d’un bon cafè, tè o una mica de gelat de vainilla.
 
 

Ingredients:
 
 

300 grs de fruits secs sense sal (jo vaig comprar un paquet del Lidl que porta nous, avellanes, ametlles, festucs)
10 grs canyella mòlta
10 grs sucreblacklava1
1 paquet de pasta filo
2 cullerades soperes de mantega
 
 

Per l’almívar:
 

300 grs sucre
100 ml aigua
2 claus (espècia)
1 branca de canyella
1 cullerada sopera d’”Aigua de azahar”
 
 

Hem de tenir en compte que la pasta filo és molt fina i s’asseca de seguida que la traiem del paquet, així que jo la vaig tapar amb un drap de cuina humit.

Piquem els fruits secs, amb la ma del morter o amb la picadora. No cal que quedin fets una pasta, la gràcia és que quedin trossos irregulars. Els barregem amb el sucre i la canyella en pols.
Dividim la pasta filo en dues meitats. Engreixem amb la mantega desfeta un motlle, de la mida dels fulls de la pasta filo, aproximadament. Hi col•loquem un full de la pasta filo i el pintem amb la mantega desfeta, agafem un altre full i fem el mateix. Així successivament fins arribar a la meitat dels fulls del paquet. Escampem els fruits secs picats prement una mica. I seguim amb l’operació de col•locar les capes dels fulls de la pasta filo untats amb mantega.
Tallem en porcions, però només la primera meitat, fins a la capa dels fruits secs. Posem a coure al forn escalfat a 180 graus, durant 30-45 minuts aproximadament. Mentrestant, aprofitem per fer l’almívar: posem a bullir tots els ingredients fins que redueixi. Esperem a que la baklava estigui cuita i dauradeta, la traiem del forn i, escampem l’almívar per sobre.
Deixem refredar.
 

Bon profit!

Un comentario

  1. Aquesta recepta la tinc pendent des de fa temps, la tinc al llibre del nostre repte i cada cop que penso en fer-la no tinc pasta filo… a veure si algun dia que volti per Lleida hi penso i en compro. Ha d’estar boníssim!

Responder

