Ciabattes

Estic contenta !  o més que contenta… cada vegada que faig pa a casa i el resultat és bo, m’omplo de satisfacció.

Es nota que m’agrada el pa?

La recepta és per utilitzar la màquina panificadora, també ho podries fer amassant a ma. Buscant, buscant per internet, en el blog de Ma petite boulangerie vaig veure una recepta de pa ciapatta, així que vaig pensar que estaria bé fer-la, i la veritat és que ha valgut la pena i és per això que vull compartir-la.

 

Ingredients:

Massa mare:

100 grs aiguaciabatta2

10 grs llevat fresc

180 grs farina de força

5 grs sucre morè

 

Massa del pa ciabatta:

260 grs aigua

10 grs sal

50 grs oli oliva

400 grs farina força

20 grs farina sègol integral (jo vaig posar farina de sègol que tenia per casa)

10 grs de farina d’ordi

25 grs llevat fresc

 

Primer de tot fem la massa mare. Posem tots els ingredients dins la cubeta i posem el programa d’amassat i llevat (programa 13) de durada 1 hora 25 minuts. Quan acaba aquest programa la massa haurà doblat el seu volum.

Afegim dins la cubeta la resta d’ingredients: aigua, sal, farines i llevat. Connectem el mateix programa 13 (1h 25 minuts), i mentre la panificadora va amassant anem afegint l’oli de mica en mica. Deixem que acabi el programa i aboquem la massa sobre el marbre enfarinat. Estenem la massa amb les mans deixant un gruix aproximat d’un centímetre. Tallem els panets a la mida que vulguem i els posem sobre la safata del forn. Em van sortir 6 barretes. Deixem llevar entre 30 i 45 minuts. Passat aquest temps, espolsem una mica de farina per sobre i polvoritzem amb una mica d’aigua.

Posem al forn un recipient amb aigua i el preescalfem a 200 graus. Introduim la safata amb les ciabattes i deixem coure durant 30 minuts aproximadament. Deixem refredar sobre una reixeta i a disfrutar del pa recient fet !

 

Bon profit !

 

ciabatta1ciabatta3

Responder

