Galets farcits i gratinats

En primer lloc us desitjo molt bon any. Espero que aquest any nou l’afrontem amb ganes de seguir endavant amb molta il·lusió.

A tot@s els que em seguiu habitualment, us agraeixo la dedicació del vostre temps; i als que m’acabeu de descobrir espero que trobeu alguna recepta que us cridi l’atenció i la feu a casa vostra.

Per tancar els nadals ( jo no sé vosaltres, però jo he cuinat molt i amb molt de gust); em va sobrar mig paquet de galets, i aquest diumenge els vaig fer farcits i gratinats. Els meus m’han dit que no cal esperar a l’any que ve per repetir aquesta recepta. Vosaltres ja em direu.

Ingredients:

Galets

Carn picada (meitat vedella, meitat porc)

galets farcits 3

1 ou

Picada d’all i julivert, sal

Per la beixamel:

30 grs. de mantega 

30 grs. de farina

500 ml. de llet

 

Primer barregem la carn picada amb l’ou, l’all i julivert i la mica de sal. Farcim els galets amb aquesta barreja

apretant  bé amb la punta de la cullereta, perquè quan bullim els galets no s’escapi la carn.

Posem a bullir els galets el temps que ens indica el fabricant a foc lent per evitar que es trenquin. Quan estan cuits els posem a la safata per anar al forn.

Fem la beixamel. Si la feu d’aquesta manera no us fallarà i no quedaran grumolls.  Primer desfem la manega i afegim la farina, deixem coure a foc molt lent durant  10 minuts, aproximadament, i finalment afegim la llet, sal i pebre al gust, i deixem coure fins que espesseixi.

Posem la beixamel per sobre els galets i espolsem formatge ratllat per gratinar.

Per últim posem a dins el forn a gratinar fins que estigui ben daurat.

Bon profit !

galets farcits1

galets farcits 2

Un comentario

  1. Pingback: Galets farcits i gratinats | Celler-Adocse

Deja un comentario