Allioli

L’assignatura pendent: l’allioli

Aquest cap de setmana he aconseguit fer un allioli, al morter, i que es lligués! 🙂   i he volgut compartir la meva experiència.

Fins ara sempre el feia a la batedora i, tot i que quedava bo, el meu repte era fer-lo a ma. M’havien dit diferents trucs i mai funcionaven, fins ahir. I com em va quedar bo, a continuació us explico com el vaig fer.

Ingredients:

 1 dent d’all

una mica de sal

un rovell d’ou

oli, de sabor suau

Matxucar la dent d’all en el morter amb una mica de sal, així no saltarà. Quan estigui ben desfet incorporar el rovell de l’ou. Hem de remenar fins que quedi ben incorporat. Espolsar una mica d’aigua, així farem que l’oli emulsioni (aquest és el truc)! Finalment, anirem afegint l’oli molt poc a poc fins que veiem que tenim prou quantitat d’allioli. Només falta posar-lo en una salsera.

Bon profit !

Un comentario

Responder

